Sammen med din bekræftelse/faktura, som du modtog på mail ved din bestilling, er vedhæftet et dokument med titlen: Rejsedokumenter. Under feltet "Vejbeskrivelse" står, hvor nøglen til jeres bolig skal hentes.
Du behøver ikke medbringe en kvittering på din betaling af rejsen. Dine rejsedokumenter er gyldige, når din skiferie er helt betalt.
Hvis I ankommer efter at receptionen/nøgleudleveringen er lukket, så skal I give dem besked. I dokumentet "Rejsedokumenter" under feltet "Vejbeskrivelse" finder åbningstider og telefonnummer til receptionen/nøgleudleveringen. Dokumentet "Rejsedokumenter" modtog du sammen med din beskræftelse/faktura, som du modtog på mail ved bestilling af din skirejse.
Det fremgår af dine rejsedokumenter under feltet "Vejbeskrivelse", hvornår I kan checke-ind, få nøglen og få adgang til jeres bolig.
Du skal huske dokumentet "Rejsedokument", som du modtog sammen med din bekræftelse/faktura ved bestilling. Det er dit bevis på, at du har betalt for din rejse. Og af det fremgår, hvad du har bestilt og betalt for.
Som udgangspunkt kan det ikke lade sig gøre at komme tidligere ind i boligen end de tidspunkter, som fremgår af dit rejsedokument. Ankommer I tidligere, kan I altid høre i receptionen/nøgleudleveringen, om boligen skulle være klar til jer.
Ankommer I, før I kan få jeres bolig? Så anbefaler vi, at I pakker jeres skitøj, så I nemt kan få fat i det. Og sørger for, at jeres skileje gælder fra I ankommer. Så kan I få nogle timer på ski inden I pakker ud i jeres bolig.
Flere destinationer har også en swimmingpool. Så vil I ikke på ski den første dag, så pak i stedet badetøjet nemt tilgængeligt. Så kan I hygge jer i poolen inden I får jeres bolig og kan pakke ud.
I dit rejsedokument står vejbeskrivelsen til din destination. Beskrivelsen er til, hvor du skal tjekke ind og hente nøglen. Det sidste stykke vej til selve boligen får du af receptionen/nøgleudleveringen. Du modtog dit rejsedokument sammen med din bekræftelse/faktura ved din bestilling af skirejsen.
Hvor jeres bolig præcis ligger får I oplyst af receptionen, når I checker ind og får nøglen.
Boligerne på skisportstederne har ikke en decideret adresse, som kan tastes ind på en GPS. Det samme gælder oftest også for receptionen/nøgleudleveringen. Tast derfor selve skisportsstedets navn ind på GPSen. Når du kommer frem til destinationen, er der skilte det sidste stykke vej til receptionen/nøgleudleveringe. Her får du den sidste vejbeskrivelse til selve boligen.
HUSK også, at du har en vejbeskrivelse i dit rejsedokument.
Tidspunktet for, hvornår I skal være ude af boligen varierer. Tidspunktet fremgår af dit rejsedokument.
Rejsedokumentet har I modtaget sammen med jeres bekræftelse/faktura, da I bestilte skiferien.
Står der i beskrivelsen af din bolig, at der er internet - så er der internet. Står der ikke noget om internet i boligbeskrivelsen, så er der ikke internet.
Internet i boligen er som oftest mod betaling.
Tjek med dine egen mobil- eller internetudbyder, om de kan tilbyde jer internet på rejsen.
Bemærk, at internet på destinationerne kan være ustabile.
I alle boligbeskrivelser fremgår det, hvor mange I må være i boligen.
Antallet af personer i boligen må ikke overstige boligens personkapacitet uden tilladelse fra Hyttespecialisten. Børn, uanset alder, medregnes som personer! I ganske få boliger accepteres ekstra barn mellem 1-3 år. Hør om dette ved bestilling (krav fra brandmyndigheder m.fl.).
Det personantal, som står i boligbeskrivelsen, refererer til antal af sengepladser ialt. F.eks 6+2 personer: 6 senge og 2 extra sengepladser. De to extra sengepladser kan f.eks være en sovesofa. Spisebordspladser er som oftest kun til anbefalede antal personer. Eks: 6+2 personer = plads til 6 omkring spisebord.
Det fremgår af dit rejsedokument/faktura, om der er inkluderet slutrengøring i boligen. Står der ikke noget om slutrengøring i rejsedokumenter/faktura, så er er slutrengøringen ikke inkluderet.
Slutrengøring kan tilkøbes på forhånd minimum 2 uger inden din afrejse.
Når I ankommer til boligen er det vigtigt, at I læser alle udleverede papir samt de papirer, som ligger i boligen. Her kan I se, hvad I skal have klaret selv inden afrejsen, hvis I selv ønsker at stå for slutrengøringen. Følger I ikke disse anvisninger, så kan I efterfølgende blive opkrævet for en slutrengøring.
En sengelinned pakke indeholder:lagen, sengetøj og to håndklæder (et stort og et lille).
I skal selv redde sengene ved ankomst og tage sengetøjet af igen inden afrejse.
Medbring selv sengetøj til børn og babyer.
Hør i receptionen, hvor på destinationen I kan vaske tøj.
Hvis der er vaskemaskine og tørretumbler i boligen, så fremgår det af beskrivelsen.
I alle vores boliger findes der dyner og hovedpuder til det antal personer, som boligen er beregnet til. Har du f.eks en bolig til 4+2 personer, så er der 6 dyner og 6 hovedpuder.
Der er ikke dyner og puder i småbørn- og babystørrelse. Medbring derfor det selv.
I beskrivelsen af hver bolig kan du se, hvor langt boligen ligger fra pist og lift. Dette kan være afstand til en pist eller et transportspor. Afstanden kan varierer alt efter, hvor meget og hvordan sneen er faldet.
Har du nogen ønsker om din bolig, så oplys dette ved bestilling. Det kan være beliggenhed, specifikt husnummer eller ønsket om at bo tæt på familie eller bekendte. Vi sender dit ønsker videre til destinationen, som vil gøre, hvad de kan for at hjælpe. Men bemærk, at der i langt de fleste tilfælde ikke kan gives en garanti for disse ønsker og at det først er ved ankomsten til boligen at det vides, om ønsket kan opfyldes.
På nogle af vores boligbeskrivelser står sengefordelingen i koder. Her kan du se, hvad koderne står for:
E = Enkelt senge
D = Dobbeltseng
K = køjeseng
FK = Familiekøjeseng med bred underkøje 100 -160 cm
M = Madras
S = Sovesofa
SK = Skibskøjeseng / skabskøjeseng - køjeseng, som slås ned fra væggen
DK = Dobbeltkøjesen
Andre ord, som bruges i vores beskrivelser:
Alkove: værelse uden en dør, som kan lukkes.
Hems: er ofteste også et værelse/rum, hvor der ikke er nogen dør.
Mister du en nøgle til boligen, så skal der betales for denne lokalt. Prisen varierer og kan ligge et sted mellem kr. 500 - kr. 3000. Den, som har lejet boligen, er ansvarlig for nøglen.
I lejligheder og hyttelejligheder kan der være mange fordelt på forskellige aldre og med forskellige behov og interesser. Vis derfor hensyn til de omkringboende. Lyd fra din bolig i form af skrig, høj musik eller lignende er nok ikke så spændende at høre på for dine naboer. Og det er selvfølgelig extra vigtigt at tænke på det om aftenen. Nattero er mellem kl. 22.00 og 07.00.
Du kan se på boligbeskrivelsen, hvor stor boligen er i kvadratmeter. Dette er ofte inkl. hele boligens areal. Hyttespecialisten er ikke ansvarlige for, om boligens kvadratmeter svarer 100 % til det oplyste.
Alle dyr regnes som husdyr. En allegihund har derfor ikke lov til at være i en bolig, hvor husdyr ikke er tilladt.
På alle vores destinationer findes der et begrænset antal boliger, hvos husdyr er velkomne. Det er MEGET VIGTIGT, at du meddeler os, at I har husdyr med. Også selv om du selv har bestilt en bolig med tilladelse til husdyr. Det skal noteres i alle bestillinger, at der er husdyr med i boligen. Der er visse boliger, hvor der er et tillæg for at have husdyr med.
HUSK altid at tjekke, hvad det kræves for at få dit husdyr med ind i Sverige og Norge.
I mange boliger er husdyr ikke tilladt og rygning ikke tilladt. Men dette er desværre ingen garanti for, at der ikke har været dyr i boligen eller, at der har været røget i boligen.
Det fremgår af dit rejsedokument/faktura, om der er inkluderet slutrengøring i boligen. Står der ikke noget om slutrengøring i rejsedokumenter/faktura, så er er slutrengøringen ikke inkluderet.
På visse boliger er slutrengøring obligatorisk og er inkluderet.
Er rengøringen ikke inkluderet, så er det dit ansvar at gøre rent inden din afrejse.
Slutrengøring kan tilkøbes på forhånd minimum 2 uger inden din afrejse.
Har du valgt en bolig, hvor du selv kan gøre rent, så findes der udstyr i boligen, såsom støvsuger og det nødvendige til en gulvvask. Det er ikke sikkert, at der er alle rengøringsmidler i boligen. Men dette kan købes på destinationen, hvis det ikke findes i boligen.
Vær meget opmærksom på at følge de anvisninger, som der findes for slutrengøring af din bolige. Oftest findes en checkliste, som I får når I checker ind eller som ligger i boligen. Er du i tvivl, så hør receptionen, hvad der skal klares inden afrejsen. Hvis din rengøring af boligen ikke følger kravene, så får du en extra regning for manglende rengøring.
Hver destination har en instruktion i, hvad der skal rengøres i boligen inden afrejsen.
Har du valgt en bolig, hvor du selv kan gøre rent, så findes der udstyr i boligen, såsom støvsuger og det nødvendige til en gulvvask. Det er ikke sikkert, at der er alle rengøringsmidler i boligen. Men dette kan købes på destinationen, hvis det ikke findes i boligen.
Vær meget opmærksom på at følge de anvisninger, som der findes for slutrengøring af din bolige. Oftest findes en checkliste, som I får når I checker ind eller som ligger i boligen. Er du i tvivl, så hør receptionen, hvad der skal klares inden afrejsen. Hvis din rengøring af boligen ikke følger kravene, så får du en extra regning for manglende rengøring.
Hyttespecialisten er ikke ansvarlige for glemte ting og sager i boligen.
Kontakt os eller destinationen direkte, straks du opdager, at du har glemt noget. Så vil destinationen/receptionen gøre alt, hvad de kan for at hjælpe.
Fundne værdigenstange overdrages til politik løbende under sæsonen. Det er f.eks ID, kamara, mobiltelefoner etc.
Bliver dine glemte sager fundet og du gerne vil have det sendt hjem, så står du selv for betalingen af forsendelsen. Destinationen hjælper dig med at få det sendt, men vente ofte med at sende til betalingen for forsendelsen er på plads.
Alle de oplysninger, som du behøver for at betale din rejse findes på den tilsendte bekræftelse. Den har du modtaget straks efter bestilling. Bemærk, at der her både står evt. depositum og restbetaling. Der bliver ikke sendt en ny faktura, når restbetalingen skal betales. I kan betale med kort eller MobilePay.
Samtidige betalinger og opkrævninger er i Danske kroner.
På alle bestillinger / bekræftelse opkræves et ekspeditionsgebyr på kr. 95,-. Dette fremgår af din faktura / bekræftelse.
På mange hoteller kan 1 eller 2 børn bo gratis i samme værelse som 2 voksne.
Er opholdet på hotellet inkluderet andet end selve værelset, så er børnene ikke gratis.
I vores onlinebooking på www.hyttespecialisten.dk er børnerabatten fratrukket prisen, så længe at du angiver korrekt antal børn og deres alder. (med forbehold for systemfejl).
De varierer fra hotel til hotel, hvor længe et barn er et barn. Nogle op til 12 år og andre op til 15 år. Se beskrivelse på det hotel, som du ønsker at bestille.
Et værelse med "conecting door" er ofte to dobbeltværelser med en dør imellem.
Vil du have et husdyr med på hotellet, så skal du informerer om dette ved din bestilling. Langt de fleste hoteller accepterer ikke dyr. Men der kan være hoteller i Norge, hvor det er tilladt.
På hotellerne er ofte inkluderet måltider. Det kan være morgenmad, halvpension eller helpension. Har du helpension, så er middag inkluderet på ankomstdagen og morgenmad samt frokost på afrejsedagen. På nogle hoteller inkluderer pensionen også en madpakke. Dette fremgår af beskrivelse af hotellet.
Middagen kan bestå af en meny eller en buffet.
Drikkevarer er ikke inkluderet.
Mange destinationer og skianlæg har i dag gode muligheder for indkøb og spisesteder. Åbningstiderne varierer. Hyttespecialisten er ikke ansvarlig for ændringer i dette.
De fleste skianlæg har i dag elektroniske liftkort. Det betyder, at du skal have kortet på dig hele tiden. Kortet koster et sted mellem kr. 35 - 80. På nogle anlæg kan du returnerer kortet og få lidt af betalingen tilbage. Kortet kan genoplades næste gang du kommer til samme destination.
Bemærk, at de priser, som vi viser på www.hyttespecialisten.dk er vores priser for bestilling af liftkort og skileje. Der er i disse priser inkluderet et servicegebyr for bestillingen. Priserne kan ændre sig i løbet af sæsonen.
Det er muligt at bestille liftkort og skileje direkte hos destinationerne selv.
Liftkort, skileje og skiskole bestilt hos Hyttespecialisten kan ikke ændres eller refunderes.
Muligheden for at komme til og fra boligen på ski afhænger af snemængden. Transportspor indgår ofte i ski in / ski out.
Vi anbefaler, at I har udstyr i bilen til at køre på glatte veje. Du bør have vinterdæk, snekæder, skovl og lidt vejsand i bilen.
Hvis du bliver syg inden afrejsen, så tjek om du har tilkøbt Hyttespecialistens Flexpakke (tidligere navn var Sikkerhedspakke). Det fremfår af din faktura/bekræftelse. Det kan også være, at du har en afbestillingsforsikring et andet sted.
Lære mere her Vores rejsevilkår
Der kan ske småting i din bolig. Det kan være, at der savnes noget i boligen eller f.eks en stoppet håndvask.
Tag altid i første omgang fat i receptionen med det samme, de kan ofte hjælpe dig hurtigt.
Har du et akut problem efter at receptionen har lukket, så kik i den information du fik, da du tjekkede ind. Her findes ofte akut telefonnumre.